Gemeente keurt RUP Patmoes voorlopig goed: openbaar onderzoek tot 4 mei

24-03-2017

"De gemeenteraad van Lebbeke heeft het ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) Patmoes voorlopig goedgekeurd. Het gebied 'Patmoes' krijgt immers een nieuwe bestemming.

Het binnengebied bevindt zich tussen de IJzerenweg, de Klein Antwerpenstraat, de Fabrieksstraat en de P.F. de Naeyerstraat. De firma De Saedeleir was er gevestigd, maar die herlocaliseerde het grootste deel van haar activiteiten.

Het gemeentebestuur wil op de site mogelijkheden scheppen voor wonen, sociale woningbouw en groen. Er is ook een deel KMO-zone voorzien, voor kleine bedrijvigheid. Het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie oordeelde dat de opmaak van dit plan geen aanleiding geeft tot aanzienlijke milieugevolgen en dat de opmaak van een plan-milieueffectenrapport niet nodig is.

Nu het RUP voorlopig is vastgesteld, volgt een openbaar onderzoek. Dat loopt tot en met 4 mei. In die periode kunnen inwoners opmerkingen en bezwaren overmaken. De nodige documenten kunnen ingezien worden in het Administratief Centrum, aan de Flor Hofmanslaan in Lebbeke." (HLN DND)