Lebbekenaar in bestuur Jong CD&V

Lebbekenaar Jan Vanderstraeten verkozen in het bestuur van Jong CD&V. Op een congres van Jong CD&V afgelopen weekend vonden de verkiezingen plaats voor het nationaal bureau van JONG CD&V, het politieke bestuur van de jongerenafdeling van CD&V. Jan Vanderstraeten (25) studeerde rechten aan de Ugent en startte zijn carrière in een Brussels advocatenkantoor. Momenteel werkt hij als adviseur van vicepremier Kris Peeters waar hij de beleidsdomeinen Justitie en Defensie voor zijn rekening neemt. Lokaal is hij actief als lid van het Lebbeekse partijbestuur. Hij was in het verleden ook leider bij KSA Lebbeke en een tijd lang voorzitter van de jeugdraad.

Het nationaal bureau telt negen rechtstreeks verkozen leden en de jongerenvoorzitter. Als lid van het nationaal bureau zal hij mee de inhoudelijke koers van de beweging bepalen. “De combinatie tussen het kabinet en het bestuur van Jong CD&V wordt geen vanzelfsprekende combinatie, maar het is een uitdaging waar ik graag ten volle wil voor gaan.”

Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 wil hij de jongeren van CD&V in Lebbeke een duidelijke stem geven. "Belangrijke thema's voor mij zijn jeugd en mobiliteit", zegt hij. Ook
op nationaal niveau wil hij de stem van de jongerenbeweging mee vorm geven door te focussen op Justitie en veiligheid.