Anneke Van Steen

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

Als educatief stafmedewerker bestaat mijn werk onder andere uit het coachen en vorming geven aan vrijwilligers van een seniorenvereniging in de regio Waas en Dender, divers communicatie- en organisatiewerk. Een veeleisende job maar leerrijk. Én met een belangrijke missie, want verenigingen zijn het kloppende hart van elke gemeente. Socio-culturele participatie is dus een levenslang recht voor iedereen. En laat elke generatie dit samen zo lang mogelijk beleven, dichtbij ons lokaal erfgoed dat we ontzettend koesteren.
    De jongeren hebben onze volle aandacht, maar ook onze senioren. Een lokaal informatie-, en ontmoetingscentrum is een must voor iedereen: alle gemeentelijke info en zorgvragen worden er persoonlijk behandeld. In samenwerking met vrijwilligers en verenigingen kan dit uitgroeien tot een warm buurtnetwerk, voor jong én ouder. Door dit ontmoetingspunt blijft men dan ook langer actief in het sociale leven.
    Engagement is een dagelijks gegeven in ons gezin. En hoera, de opvoeding werkt want het zit onze kinderen ook in het bloed.
    Muziek- en beeldvorming zullen steeds mijn passie blijven, en een must om evenwicht te vinden in het drukke leven.