Guido Van Herreweghe

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Schepen

Huidig schepen sociale zaken ( Huisvesting – PWA en werkwinkel - Ontwikkelingssamenwerking – Welzijn - Senioren – Werkgelegenheid - Informatica )
    Als huidig schepen sociale zaken en informatica heb ik niet stil gezeten en zijn er toch in deze bestuursperiode tal van zaken verwezenlijkt , ik som er een paar op.
    Toewijzingsreglement lokale binding. Hiermee krijgen inwoners voorrang voor het huren of verwerven van een sociale woning of appartement in Lebbeke.

Logo. In 2013 ondertekende ik een charter bij minister van Welzijn Jo Van Deurzen waar Lebbeke toetrad als gezonde gemeente.

Wifi. In alle gemeentegebouwen werd in deze bestuursperiode gratis Wifi voorzien alsook op Dorpsplein vóór de kerk.

E - Loket. Via het E – Loket werden tal van formulieren elektronisch geplaatst om het de inwoner gemakkelijk te maken van thuis uit bepaalde diensten aan te vragen met als groot voordeel niet meer moeten aanschuiven aan de bemande loketten.

Infrastructuur Informatica. Gans het verouderde systeem van de administratieve diensten werd volledig vernieuwd van schermen tot servers.
    Nieuwe Website. Een aanpassing van de huidige website werd noodzakelijk gezien de vele uitbreidingen. Ik heb dan ook gekozen om een volledig nieuwe website te laten ontwikkelen voor onze gemeente. Deze website moet nog gebruiksvriendelijker zijn dan de huidige met een brede waaier van mogelijkheden en dit vooral om de digitalisering van onze gemeente verder te verbeteren.
    Graag zou ik mij werk verder zetten na dit jaar.
    In de volgende bestuursperiode komen er een aantal zware punten op het programma. In eerste instantie moeten we voor een nieuw woon-zorgcentrum gaan. Een woon-zorgcentrum dat met inbreng van privégelden gerealiseerd wordt zodat de impact op de begroting minimaal is. De uitbating en zorg moeten in handen blijven van de gemeente. Ook moeten we oog hebben voor de verdoken armoede in onze gemeente en bijstaan waar kan. Bijkomende sociale huurwoningen zullen meer dan nodig zijn en hier staan reeds een aantal projecten op stapel. Op gebied van informatica moeten we met de modernste technologieën kunnen werken. Hiervoor wordt een glasvezelnetwerk aangelegd zodat het personeel in gelijk welk gemeentegebouw met zeer hoge snelheid informatie kan verwerken. Voet en fietspaden beter onderhouden en vernieuwen en aanbrengen waar kan moet een prioriteit zijn en dit eerder dan geld uit geven voor het verwezenlijken van nieuwe RUP's die ten koste zijn van onze landbouwers of aan zaken waar slechts gedeelte van onze inwoners baat bij hebben, ik denk hier aan de opnames van Ment tv.